Peuterponcho

In juni haakte ik voor mijn zwangere collega N. als kraamcadeau een (peuter)poncho. Hiervoor gebruikte ik het patroon van Le Monde de Sucrette, met behulp van een instructievideo op Youtube.

Deze poncho haakte ik met Baby Soft van Zeeman, met wit en afwisselend lichtgrijs en lilapaars.
Ik haakte er een sierrandje rond in de kreeftsteek. Door er eerder over te lezen was ik wat bang om het te proberen, omdat het door de instructies een hele moeilijke steek leek. Niets was minder waar! Het duurde even voor ik mijn klik had gemaakt en ik kon wennen aan het “achterstevoren” haken, maar het resultaat mocht er wezen! Het werd en is nog altijd mijn favoriete afwerkrandje. =)

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f4/72418504/files/2014/12/img_1834.jpg

Poncho voor baby T.!

Enkele weken later, in augustus, zou het dochtertje van een goede vriendin 1 worden. Mijn cadeau was snel gevonden: ook voor haar wilde (en mocht) ik een poncho maken! Het werd mijn eerste project met Apilou, ik gebruikte hiervoor koraal en ecru. Om het niet te druk te maken, wisselde ik 4 rijen ecru af met 2 rijen koraal.
Uiteindelijk heb ik er best lang over gedaan, ik werd steeds afgeleid door andere projectjes en omdat het redelijk fijne wol is zag ik weinig vooruitgang. In november was het dan eindelijk zover: de poncho was voor mijn gevoel lang genoeg! Ik haakte er opnieuw een kreeftsteek rond.

Om af te werken en om de halsopening wat steviger te maken, haakte ik hier ook nog een rondje halve vaste “op” de beginketting. De kers op de taart waren de pomponnetjes! =)

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/2f4/72418504/files/2014/12/img_2440.jpg

Gelukkige verjaardag EM!

Geef een reactie

