Lalylala-liefde VI

Na Kira was Lupo aan de beurt! Na het worstelen met de popcornsteek bij het maken van Frambloosje zag ik het niet echt zitten om hier weer mee aan de slag te gaan.

Door het zien van dit superfluffy wolletje bij de Veritas besloot ik het dus anders aan te pakken. Ik had al enkele keren op Facebookgroepen gelezen dat mensen met dit pluizige garen op andere manieren haken omdat het anders moeilijk is om je steken te zien. Ik besloot dus om mijn Lupo te haken volgens het patroon van een Bina, maar dit voor de “witte” gedeeltes van Lupo enkel in de achterste lus. In de voorste lus zou ik dan telkens achteraf vasten haken met het pluizige wolletje. De andere delen van het patroon haakte ik “gewoon” met katoen, wel met donkergrijs i.p.v. bruin.

Hopelijk is het op onderstaande foto een beetje te zien hoe ik het gedaan heb!

Uiteindelijk resulteerde dit wel in een ultra-stretchy lijf waardoor Lupo een beetje uitgerokken is geworden. Desalniettemin waren nieuwe eigenaar baby M. en zijn mama er blij mee!

PS: ik maakte balletjes ipv pompoms. Dit deed ik volgens het patroon van de Ideal Sphere die ik ook voor mijn rammelaars gebruik. Ik maakte ze aan elkaar vast met een lange lossenketting.

Lupo: gehaakt met 2,75 mm

Gebruikt garen:

  • Pingouin Esterel “indigo”
  • SMC Catania “wit”
  • Mondial Nuvola “wit”

Plaats een reactie